Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

De typische smaak in de mond bij koorts, waar komt het door?

En wat zou exact dezelfde (vieze) smaak ZONDER koorts kunnen veroorzaken? Dat heb ik nu namelijk.

Ook vraag ik me af of anderen dit eigenlijk ook hebben, ik heb anderen er nog nooit over gehoord.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hm.. Ik hebn daar eigenlijk geen last van. het zou een ontsteking kunnen zijn (Als je bv je koorts hebt vanwege de ontsteking) waarvan de afvalproducten geproefd worden. Of eventueel als het een beetje bitter smaakt zou het bloed kunnen zijn; Bloedend tandvlees?

Ik heb wel eens hetzelfde als jij en meestal zit er dan een slijmprop in m'n keel. Wanneer die prop weg is, is de smaak ook weg.

Heb je soms ongebrande pijnboompitten gegeten. Bepaalde soorten pijnboompitten kunnen namelijk een hele vieze bittere smaak in je mond veroorzaken die best een paar dagen blijft hangen. Alles wat je eet krijgt dezelfde bittere bijsmaak.

Bij koorts heb je eerder een verminderde dan een veranderde smaak. Zeker bij geurige voedingsmiddelen en gerechten is het een rare gewaarwording als de geur wegvalt. Je houdt zout, zuur, bitter en zoet en de textuur, het mondgevoel, over, zodat het verschil tussen een haring en een stuk kip of tussen een gekookte wortel en een stuk perzik bij wijze van spreken wegvalt. Je verwacht een waaier aan smaak en blijkt iets onbestemds in je mond te hebben gestopt. Rare gewaarwording...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100