Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De typische smaak in de mond bij koorts, waar komt het door?

En wat zou exact dezelfde (vieze) smaak ZONDER koorts kunnen veroorzaken? Dat heb ik nu namelijk.

Ook vraag ik me af of anderen dit eigenlijk ook hebben, ik heb anderen er nog nooit over gehoord.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hm.. Ik hebn daar eigenlijk geen last van. het zou een ontsteking kunnen zijn (Als je bv je koorts hebt vanwege de ontsteking) waarvan de afvalproducten geproefd worden. Of eventueel als het een beetje bitter smaakt zou het bloed kunnen zijn; Bloedend tandvlees?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb wel eens hetzelfde als jij en meestal zit er dan een slijmprop in m'n keel. Wanneer die prop weg is, is de smaak ook weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je soms ongebrande pijnboompitten gegeten. Bepaalde soorten pijnboompitten kunnen namelijk een hele vieze bittere smaak in je mond veroorzaken die best een paar dagen blijft hangen. Alles wat je eet krijgt dezelfde bittere bijsmaak.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Bij koorts heb je eerder een verminderde dan een veranderde smaak. Zeker bij geurige voedingsmiddelen en gerechten is het een rare gewaarwording als de geur wegvalt. Je houdt zout, zuur, bitter en zoet en de textuur, het mondgevoel, over, zodat het verschil tussen een haring en een stuk kip of tussen een gekookte wortel en een stuk perzik bij wijze van spreken wegvalt. Je verwacht een waaier aan smaak en blijkt iets onbestemds in je mond te hebben gestopt. Rare gewaarwording...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding