Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn allerlei middeltjes om op te zuigen wel goed bij griep?

Zijn allerlei middeltjes om op te zuigen wel goed bij griep? Ik gebruik bijv. (eerst Trachitol), droppastilles, Antaflu, Ricola e.d. maar ik vraag mij i.v.m. aanhoudende prikkelhoest en vastzittend slijm af of dit wel effect heeft, in combinatie met regelmatig gebruik van hoestdrank? Kan het ook zijn dat het door die 'onnatuurlijke' dingen met suiker en toegevoegde middelen juist averechts gaat werken (want dat idee heb ik een beetje)?

1.1K
TurfGraver
2 jaar geleden
Hooguit tegen wat symptomen, tegen de griep virus helpen ze niet.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je griep gaat er natuurlijk niet sneller door over. Ze zijn alleen goed als ze de klachten wat verzachten. Bij jou gebeurt dat dus niet echt.

Het zuigen op een dropje, zuurtje of keelsnoepje kan je keelpijn tijdelijk wat verzachten. Er worden veel zuigtabletten verkocht die zeggen keelpijn of keelontsteking te kunnen verminderen, maar de werking daarvan is niet wetenschappelijk bewezen. Een simpel dropje of zuurtje werkt dus even goed.
In sommige zuigtabletten zitten NSAID’s (zoals flurbiprofen). Dit zijn pijnstillers die je niet zomaar onbeperkt kan slikken, ze hebben namelijk bijwerkingen. Daarom raden artsen het gebruik van zuigtabletten met NSAID’s af. Check de verpakking om te kijken wat er in jouw zuigtablet zit.
(Lees meer...)
SimonV
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding