BEHANDELING: NIET-OPERATIEF
Schoenen niet te strak sluiten. Vilt kleven aan de binnenzijde van de tong van de schoen.

BEHANDELING: OPERATIEF
Röntgen tonen de exostose aan. Met een kleine insnede bovenop de wreef kan de botknobbel verwijderd worden. Soms wordt na de ingreep voor 2 weken een rustgips aangelegd.
https://voetchirurgie.info/tarsal-boss/
Toegevoegd op 14 juni 2019 15:05: tekst
Ritsuka
4 jaar geleden
Wellicht heeft de huisarts dit al uitgelegd.
De behandeling is in eerste instantie gericht op het verminderen van de druk op de bult. Schoenen met een wijde wreef, steunzolen of verzachtende vilt onder de tong van de schoen kunnen verbetering geven. Soms helpt de behandeling door een fysiotherapeut.
Zo nu en dan ondervinden mensen veel hinder van een tarsal boss. Dan kan de arts besluiten om operatief in te grijpen. Tijdens deze ingreep worden de botsporen verwijderd. Omdat er iets meer bot wordt weggenomen, neemt de kans op een nieuwe tarsal boss af. Als de verdikking op uw wreef het gevolg is van ernstige slijtage in de middenvoet, dan kunnen één of meer gewrichten worden vastgezet. Je hebt dan geen pijn meer en de bult komt niet meer terug.
SimonV