Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Wat kan de oorzaak zijn van een flink opgezette maagstreek?

Kan oas over twee weken bij de dokter terecht. Ik heb opzich geen last ervan, behalve dat hij natuurlijk flink is opgezet en daardoor tegen mijn longen en darmen ed duwt waardoor ik lucht tekort, duizelig word en uiteindelijk wat buikkramp heb. Verder geen pijn in maagstreek blablabla. Wel buik vaak dikker dan borsten en doet mijn onderbuik vaak niet mee met opzetten. Grote kans dat het van lever, milt, maag.... komt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Begin met je normale porties eten te halveren. Eet geen koolsoorten, vermijdt vet, zoals friet, snacks, chocolade, chips en koek. Ook geen en koolzuurhoudende drankjes en weinig suiker nemen. Niet meer dan 2 kopjes koffie per dag. Drink veel water maar geen vol glas achter elkaar, elk half uur 2-3 slokjes is beter. Helpt dat, dan weet je al veel meer. En kun jij je bevindingen aan de ha vertellen. Toegevoegd na 2 minuten: Eet niet meer na 19.00 uur 's avonds!