Hoe kan je van flauwvallen bij het ontleden afkomen?

Hoi, vandaag moest ik tijdens biologie een kalkoenhart ontleden. Ik vond dit heel top, want bio is mijn favo vak. Maar ik kwam er tijdens het practicum achter dat ik hier niet tegen kon. Ik werd op een gegeven moment helemaal wit en viel bijna flauw. Ik zit nu in VWO 2 en ik wil bio heel graag in mijn pakket hebben voor na de derde. Weet iemand wat ik hier tegen kan doen? of het is niet mogelijk? Bedank.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Je bent heus niet de enige die in het begin flauw valt of wit wegtrekt bij dit soort gelegenheden. Van leerling chirurgen schijnt het zelfs min of meer gekscherend te worden verlangd. Als je het vaker doet wen je eraan en zal het niet meer gebeuren. Tot die tijd: als je dreigt flauw te vallen, ga zitten, leg je hoofd op je knieën, vraag iemand om het naar beneden te drukken terwijl jij je hoofd omhoog brengt. Dan stroomt er het snelst bloed naar je hoofd en ben je zo weer fit.