Kan je een fitnessbal/gymnastiekbal als zitbal gebruiken?

Is de schildkort fitnessbal ook te gebruiken als zitbal? Of zijn een zitbal en fitnessbal gemaakt voor hele andere doeleinden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (2)

Een fitnessbal is prima te gebruiken als zitbal. De bal kan je lichaamsgewicht prima hebben, daar je bij de normale fitnessoefeningen ook met je hele gewicht op de bal hangt, zit of ligt. Waar je bij de aanschaf wel op moet letten is de diameter. Hangt van je voorkeur af, welke balgrootte voor jou het meest geschikt is.
8 jaar geleden
Een fitness bal is zo gemaakt dat het van je lichaam vraagt om evenwicht te houden. Je zou er dus prima op kunnen zitten, maar je moet wel de hele tijd je lichaam in evenwicht houden. Hierdoor zou ik het niet aanraden om het als zitbal te gebruiken.