Het midden van mijn voorhoofd is altijd rood. Hoe gaat dit weg?

Ik heb altijd last van mijn voorhoofd. Als ik een puistje heb is dat altijd op de linker kant van mijn voorhoofd en heel soms op mijn neus of kin. Echt bijna nog maar 3 keer in mijn leven op mijn wang. Nu is mijn vraag: Ik heb altijd last van een extreem rood voorhoofd en dan vooral precies op het midden. Nu ben ik naar de dokter gestapt, maar die gaf me alleen iets voor de mini kleine huidskleurige bultjes op mijn voorhoofd, die nu gelukkig al bijna weg zijn. Maar de rode gloed/kleur gaat niet weg! Ik schaam me altijd dood voor mijn voorhoofd. Ik vind het echt niet erg dat ik er soms een puistje op heb, maar dit vind ik echt niet leuk. Natuurlijk wil ik het weghebben, maar hoe? Ik reinig het hartstikke veel met rozenwater, maskertjes, facewash, lotion, dagcreme en zelfs vaseline maar het gaat echt niet weg! Het gaat zelfs zo ver dat ik best wel lang per dag op internet zoek hoe het weggaat, maar het gaat nooit echt weg en dan ga ik weer met mijn schoonmaak routine aan de gang. En ja, je kunt best wel stellen dat ik ontzettend ijdel ben en dat is waar, maar daarvoor kom ik hier niet. Kan iemand me alsjeblieft helpen want het moet echt weg.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Een roodachtige huid kan duiden op Rosacea.
Kijk even of dit het kan zijn dan kun je bij je huisarts een recept halen.http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/rosacea.htm