Hoe serieus wordt het 'doorgaan bij pijn' in het leger genomen?

Hiermee bedoel ik: Ze zeggen vaak dat je in het leger leert om je door de pijn heen te bijten, door te blijven gaan, maar hoe serieus nemen ze dit in het leger zelf? Bijvoorbeeld, als je pijn krijgt van je knieën door de trainingen, moet je dan doorbijten en doorgaan? Of letten zij toch wel op voor beschadigingen en wordt dit goed verzorgd?

Hoe werkt dit in het leger dus?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn partner heeft een aantal jaar in het leger gezeten. Ze zijn daar absoluut niet flauw. Ze zoeken de grenzen van iemand zijn fysieke & psychologische gestel continu op. Logisch, om zeker te weten dat een militair tijdens crisis ook kalm blijft
Mijn vriend heeft zo vaak met zware spullen gesjouwd (over land & door het water), dat hij nu blijvende rugschade heeft. Hij is pas 25.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of zoals wordt geleerd ' pijn is een emotie en emoties kun je uitschakelen'.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt Doki. Er wordt het uiterste van je gevraagd en reken maar dat je behoorlijk verrot gescholden wordt als je een beetje zielig gaat doen. Ze willen je hard maken zodat in gevaar je maten op je kunnen bouwen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Moet er wel bij vermelden dat het bij het korps mariniers veel en veel strenger en harder aan toe gaat. Er wordt dan ook niet gesproken over een ex marinier,maar een oud marinier die bij de marine gediend heeft.
Het motto is dan ook: eens een marinier,altijd een marinier.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt Maria! Mijn vriend was geen marinier, maar praat nog steeds over 'de burger'. Overigens moet hij zijn spullen 5 jaar bewaren. Als er een ramp / oorlog komt kan hij opgeroepen worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij had speciale oefeningen waarbij zijn meerdere hem probeerde te 'breken'. Niet slapen, weinig eten, volledige bepakking en dan van het noorden naar het zuiden lopen. Kom je een rivier tegen? Heel jammer, daar mag je doorheen.
Blijf het bijzonder vinden wat deze mannen & vrouwen doorstaan om ons te beschermen als dat nodig is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja het is bijzonder en je moet er maar tegen kunnen,ook als je gekleineerd wordt en je familie over de hekel gehaald wordt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heftig zeg!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja Ytje,je moet bijna stalen zenuwen hebben en tegen een flinke stoot kunnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
(En dan zeggen ze tegen mij dan 2x per dag paar minuutjes hardlopen verkeerd is hahaha)
Nou, kijk daar maar, daar doen ze wel een stukkkkkje meer. Ik zou het niet kunnen (wel willen)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit moet je natuurlijk opbouwen als je zou willen,dan is drie minuten wandelen en één minuut op tempo te doen en dit ongeveer 5 x
Dan heb je je portie van 20 minuten wel gedaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja tuurlijk, maar die mensen in het leger hebben dit ook opgebouwd ;) ikzelf binnen 2 weken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha, als ik bij mijn vriend voorstel om door het bos te wandelen reageert hij standaard met 'ik heb al genoeg door het bos gelopen' ;-).
Ytje, het levert ook veel op: een sterke cv aangezien werkgevers graag mensen uit Defensie aannemen, vrienden voor het leven, uitstekende zorgverzekering (tot pleisters aan toe wordt vergoed voor €30 pm) & een prima salaris.

Antwoorden (1)

Laatst een documentaire gezien over de training die mariniers krijgen. Ze mogen altijd stoppen omdat het niet meer gaat maar in principe (uitzonderingen bleken mogelijk) mag je dan niet meer terug komen bij de training.

Blessures worden prima verzorgd maar als blijkt dat je gewoon zwakke knieën hebt moet je ander werk gaan zoeken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Okee maar ze worden wel gepusht toch? Ook al hebben ze spierpijn of pijn in de gewrichten? Op tv zag ik wel dat ze in Amerika flink de grens opzoeken (nét geen onderkoeling bij zwemmen, en toch doorgaan ed).
Heb je een voorbeeld van zo'n trainings dag/moment wat zij moeten doorstaan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Spierpijn is natuurlijk niets, daar moet je gewoon doorheen.
Kijk anders zelf eens: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1335544
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pittig Pelle (heb niet alles gezien, filmpje is vrij traag) maar geen wonder dat er zoveel stoppen ondertussen..