Wat voor steek heb ik in mijn recht kant van me ribben kast?

Een tijdje geleden kreeg ik op eens een stekent gevoel aan me rechter kant van me ribben kast, ik dacht dat het mijn condietie was want ik was aan het voetballen voor schoolvoetbal. Maar een tijdje geleden zat ik in de auto en kreeg ik weer zo'n steek uit het niets en dt kreeg ik ook tijdens de toernooien. Het is niet zo'n steek als je normaal krijgt als je moe bent in je zij maar in me ribben kast aan de rechter zij kant, ht is hele stekende pijn dus hopelijk weten jullie het.

Ps. Na een tijdje stil staan gaat het weer over

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het kan van alles zijn, bv. een blindedarmontsteking, nierstenen, blaasontsteking. Het kan ook zijn dat het niets bijzonders is, maar ga hier zeker mee naar de huisarts!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet per se. Het kan bv. ook nog een ontsteking zijn van een pees die in de buurt van de longen zit, of het kan uitstralen van een compleet andere plek. Alleen een arts kan d.m.v. een onderzoek bepalen wat het precies is.
Waarschijnlijk een tussenribspier die even in de kramp schiet. Als het na 14 dagen niet helemaal over is, even naar de dokter.