zijn er enkelbraces voor dagelijks gebruik?

Ik heb enorm zwakke enkels. Vaak ga ik tijdens het werk ook door mijn enkels heen (ik heb een staand beroep). Nu heb ik wel enkelbraces voor als ik ga wandelen etc. maar deze zijn funest voor je enkels als je ze dagelijks gebruikt omdat ze te stevig zijn en de enkels dus nog zwakker laten worden. Nu was mijn vraag dus, zijn er een soort 'light' enkelbraces voor tijdens mijn werk en zoja, waar zijn deze te koop?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je schrijft het zelf al, als je ze dagelijks gebruikt je enkels
zwakker worden dus het lijkt me beter om oefeningen te doen
die je enkels verstevigen/sterker maken (Therapeut)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Al regelmatig gedaan en de fysio zeiden dat ze niets meer voor me konden doen. Een operatie is een optie maar dan ben ik een jaar uit de running. Daar komt bij de de operatie vaak niet succesvol is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan die fysio dan ook al geen antwoord geven op je vraag?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aangezien de fysio zei dat ze niets meer voor me konden doen ga ik dus niet meer naar de fysio.
De oefeningen doe ik uiteraard nog wel thuis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoelde dat een fysio WEL kan adviseren in het soort brace, Dit soort vragen stel je niet op een forum maar aan iemand die die dingen verkoopt. Bij ons ziekenhuis zit een apart winkeltje met die dingen en daar kunnen ze je adviseren.

Het beste antwoord

Mijn advies voor jou is om niet zelf van alles te gaan proberen want de kans dat je het probleem nog erger maakt vergroot je hier zeer waarschijnlijk mee. Je kunt beter aan je huisarts vragen of deze je door wil verwijzen naar een specialist. Zelf heb ik een revalidatie arts in een ZH waar ik veel baat bij heb omdat hij het van alle kanten bekijkt,foto's laat maken etc. en samen werkt met een heel team van specialisten oa fysiotherapeuten die gespecialiseerd zijn in bv voor jou zwakke enkels,een orthopeed die bv aangepaste braces kan maken,enz.enz.

Sterktegroet van vlindertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij zowel Kruidvat als Action heb ik kort geleden elastische enkelbanden zien liggen. Als je die draagt, en daarbij stevige halfhoge schoenen aandoet (van die Panama Jack-booties, als je begrijpt wat ik bedoel) dan heb je veel meer stevigheid bij je enkels en zul je minder gauw zwikken.
Amadea
11 jaar geleden
De orthopeed in het ziekenhuis kan je daar verder mee helpen. Dit kan zijn een enkelbrace of een aanpassing aan de schoenen. Niet zelf wat gaan kopen daar worden de spieren zwak van en nemen af in massa en kan je straks helemaal niet meer staan. Ook fysiotherapie kan de spieren weer versterken.