Wat zijn dit voor een rare bulten?

Sinds enige tijd heb ik, net als vorig jaar rond deze tijd, last van jeukende bulten op mijn benen. Vorig jaar zaten er ook een paar op mijn buik.
Deze keer viel het me op, omdat ik met mijn benen over elkaar heen zat, ze ontstonden (binnenkant been) waar precies de naad van de spijkerbroek liep. Later kwamen er her en der een paar stuks bij. Soms jeuken zo erg en krab ik zo hard, dat er een bloeduitstorting om heen ontstaat. Ik heb ze nu een week of 2, maar beginnen af te nemen. Ben er ook naar een dermatoloog in het ziekenhuis mee geweest en die stond voor een raadsel, ze wisten niet wat het was. Ik moet er wel bij zeggen, dat ik nogal veel medicatie slik, zou het daar verband mee kunnen houden? Dan had men dat toch ook geweten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je dermatoloog voor een raadsel stond, staan wij dat zonder meer, aangezien wij de bulten niet kunnen zien.

Bepaalde medicatie kan soms dergelijke bijwerkingen geven, maar daar is ongetwijfeld rekening mee gehouden.

Je kunt voor een second-opinion naar een dermatoloog in een academisch ziekenhuis, wellicht weet die wel wat het is.