Kan je al snel ziek worden van het kraanwater in Turkije?

Kan je al snel ziek worden en diarree krijgen van bijvoorbeeld een slok binnen krijgen tijdens het zwemmen of zijn daar grotere hoeveelheden voor nodig?

Toegevoegd na 36 seconden:
Met zwemmen bedoelde ik douchen..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
18.3K

Het beste antwoord

ik ben net terug uit Turkije.
nooit kraanwater drinken: altijd flessen kopen in de winkel.
wij namen een 5 literfles voor 1.85 lira van Nestle
kochten een trechtertje voor 1 lira en je kunt kleinere halfliter flesjes voordelig vullen.
heb je appartement of hotel? met koken en groenten en fruit wassen gebruikten wij ook drinkwater, van sla bijvoorbeeld die gewassen was onder de kraan kreeg ik al diarree.
het zwembad zat stikvol chloor en ook in de douche zag het water blauw van de middelen.
Turkije is een heerlijk vakantieland, nu wel aan de kusten 52 graden! prettige vakantie! smeer je goed in.

Toegevoegd na 1 minuut:
ps: je kunt wel tanden poetsen met kraanwater
de laatste slok en en gorgelen liever met drinkwater.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee, met een slok zul je er niet ziek van worden. Natuurlijk zijn er mensen die er gevoeliger voor zijn dan anderen, maar met een slokje zal je niet meteen ziek van worden.

Het is in principe schoon water, er zit alleen wat meer kalk in wat het niet erg smakelijk maakt om het te drinken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
van mij geen min.
je gaat aan de diarree van het ondrinkbare water dat uit de kraan komt. de turken zelf kopen ook flessen water, wel van 10 liter waar je in principe 4 dgn mee doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zeg alleen dat je niet ziek kunt worden van één slok.
Je lichaam kan wel wat hebben hoor! Tenzij je een zeer slechte weerstand hebt. Ik zou me voor een slok of zo niet zo druk maken. Ga er echter geen hele glazen van drinken....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beter niet teveel innemen want u krijgt gegarandeerd diarree
Het is niet enkel onder de douche maar de ijsblokjes in frisdrank, ijsjes zijn ook met water gemaakt, verse slaatjes die gespoeld zijn met water en noem zo maar op.
U krijgt er dagelijks meer van binnen dan u lief is.
Best voor alle zekerheid Imodium Instant steeds bij de hand hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt beter mineraal water halen uit winkeltjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je in Turkije komt waarschuwd de reisleiding onmiddelijk dat je absoluut geen water uit de kraan moet drinken de turken zelf doen dat ook niet. Altijd flesjes water gebruike om te drinken. Het water kan je erg ziek maken.
11 jaar geleden
Ga je op vakantie? Dan wil je die dagen dat je daar bent niet het risico nemen dat je ziek bent. Drink dus geen water uit de kraan en haal in de supermarkt een grote kan mineraalwater.

Dat is niet duur en waarom zou je het risico nemen om dagen van je vakantie te missen door ziek te worden!!

Toegevoegd na 1 minuut:
En ja! je wordt ziek van kraanwater op heel veel plaatsen in de wereld, ook in Turkije.