Heb de laatste tijd last van een licht gevoel in mijn hoofd en wat last van mijn maag, is dit examenstress?

Over 3 weken beginnen mij eindexamens en ik ben behoorlijk nerveus ervoor. Ik ben wat licht in mijn hoofd sinds een week en heb last van mijn maag. Kan ik examen stress zijn? Ik ben ook ongesteld nu dus kan het daar ook mee te maken hebben?
Alvast bedankt!

12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat zou kunnen. Zoek is op internet naar de symptomen van hyperventilatie en wat je er tegen kan doen.
xilu
12 jaar geleden
hyperventilatie? waar heb jij het over? ik heb geen last daarvan :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je ook klachten zoals wazig of mistig zien, onwerkelijk gevoel, tintelingen in vingers, armen of gezicht en/of zuchten? Of andere klachten?
Mijn eerste gedachten is dat het inderdaad kan komen omdat je nerveus bent voor je examens en dat in combinatie met menstruatie kan het nog wat erger maken.
xilu
12 jaar geleden
soms een onwerkelijk gevoel ook nog

Antwoorden (1)

Ja het kan ook met je ongesteldheid te maken hebben.
Maar je moet je geen zorgen over examens maken. Ik heb me hele leven niks voor school gedaan niet eens voor examens geleerd ( geen stress gehad) en ik ben gewoon geslaagd (havo diploma). Ik denk dat het komt omdat ik zo zelfverzekerd ben.

Succes op je examens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
xilu
12 jaar geleden
dankje! ik stress altijd voor alles omdat ik niet goed weet hoe ik alles moet leren haha. Het gaat heel snel en het licht in mijn hoofd zijn helpt niet echt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op examens krijg je meer dan 40% vragen die je niet op school had kunnen leren. Tenminste het was bij mij zo.