Ik eet sinds 3 jaar weer (rood) vlees, nu zie ik een stuk beter, wat is hier een verklaring voor?

Extra aanvulling: eet veel groente, vis+ vitamine totaal...at geen noten als vleesvervanger

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik twijfel er geen moment aan, dat je nu beter ziet dan 3 jaar geleden, en al helemaal niet dat je dat nu zo ervaart. Het lijkt me alleen maar heel prettig voor je.

Er kan geen directe verklaring zijn voor het feit dat je nu beter ziet door het eten van rood vlees. Als je op wat voor manier dan ook, slechtere ogen hebt gekregen door een verkeerd eetpatroon, of te weinig vitamines, dan krijg je dat niet zomaar weer goed, door weer beter te gaan eten. Iedere oogarts zal je kunnen vertellen, dat slechter gaan zien heel makkelijk gaat, maar beter gaan zien bijna onmogelijk is.

De enige verklaring die ik kan geven, is dat je algehele conditie nu beter is, en dat ook geldt voor je ogen. Als je slecht slaapt, vaak moe bent, en je je vaak gammel voelt, dan zie je ook slechter. Ga maar eens een boek lezen, als je doodmoe bent, en eigenlijk naar bed moet. De letters dansen voor je ogen!

Je vraag en toelichting geven geen duidelijkheid hoe het met andere zaken was gesteld, behalve je ogen, maar het lijkt mij waarschijnlijk dat sinds je beter ziet, je je ook veel beter voelt. Dat verband is er wèl en dat kan dus de verklaring zijn.