Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom kan ik maar met een oog knipogen?

Ik kan alleen met de linkeroog knipogen en alleen die oog kan ik apart dichtdoen. Met mijn rechteroog kan ik het helemaal niet! Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt het proberen met je hand over je oog te leggen, en oog toehouden, terwijl je je andere oog probeert open te houden, zo heb ik het geleerd, maar dat lukt niet van de eerste keer.....;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kwestie van oefenen, ik kon het als kind ook niet maar mijn broer wel, ik heb net zo lang geoefend tot ik het ook kon :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet leren de spieren van beide ogen aan te sturen, van een oog gaat makkelijker.
Vraag een klein kind maar eens te knipogen, die zullen het helemaal niet kunnen en hun beide oogjes dichtknijpen.
Het is dus iets wat je jezelf aanleert en omdat 1 oog al voldoende is voor de bewuste knipoog, oefenen (de meeste) mensen niet verder (zei de uitzondering op de regel :))

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding