Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat was dit voor een bultje?

Hallo,
ik had een tijdje geleden een bultje bij mijn onderrug. Het voelde als een gewoon puisje dus wilde ik het uitknijpen. Dit deed echter veel zeer en er kwam geen troep uit maar alleen wat vocht.

Die dag daarna was het helemaal op gezwollen samen met wat huid erom heen. Ik bleef knijpen en weer kwam er heel veel vocht uit. Daarna zwelde het weer op en herhaalde ik het uitknijpen.
Uiteindelijk kwam er geen vocht meer uit en kwam er een korst op, en was daarna weg. Al om al heeft dit een week geduurd en het deed echt veel zeer.

Wat kan dit geweest zijn??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Misschien een onderhuidse ontsteking.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat het een begin van krentenbaard is geweest. Mijn broer had dit namelijk ook. Het begon met een klein bultje, maar uiteindelijk werd het steeds groter en deed het heel veel pijn. Misschien dat dit bij jou ook aan de hand is geweest, alleen bij jou is die niet groter geworden, zoals ik heb begrepen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk is het toch een puistje geweest. Door er de eerste keer in te knijpen is de viezigheid onder je huid blijven zitten, dat is gaan onsteken en dan kun je het uitknijpen.

Het is overigens heel onverstandig om dat te doen. Mocht het toch gebeuren, zorg dan dat je handen goed schoon zijn en ontsmet daarna het opengemaakte wondje, met betadine oid.
Het beste is er vanaf te blijven en als je het niet vertrouwd er een huisarts naar te laten kijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gezien de troep en het vocht wat eruit kwam is het bultje een ophoping geweest nav een bronnetje
wat is gaan ontsteken.
wat en waarom dit was is achteraf natuurlijk nooit te zeggen, maar bij puistjes kan dit ook het geval zijn als er een talgkleurtje, haartje of zweetkliertje gaat ontsteken.
oorzaak kan echter ook een heel klein wondje zijn geweest dat is gaan ontsteken, of een heel klein splintertje wat je niet gevoeld hebt.

het had ook nog langer kunnen duren, maar je hebt de afvalstoffen (troep en vocht) uitgeknepen zodat genezing kon starten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding