Bij welke dosis poppers is het gebruik gevaarlijk/schadelijk?

Ik gebruik wel eens poppers, maar ik weet niet goed wanneer ik ermee moet stoppen. Natuurlijk wordt overal geadviseerd om het met mate te doen, maar ik vraag me af hoe schadelijk het is als je het meerdere keren op een avond doet. En moet je daarna een periode rust nemen of kan het de week erna weer gewoon?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
11.4K
Ritsuka
6 jaar geleden
denk niet dat je hier advies gaat krijgen over hoe je het beste drugs kunt gebruiken, het is gevaarlijk en ongezond.
https://drugsinfoteam.nl/drugsinfo/poppers/poppers-risico/
https://www.jellinek.nl/informatie-over-alcohol-drugs/poppers/basis-info-over-poppers/risicos-poppers/
TurfGraver
6 jaar geleden
Kortom, elk dosis is gevaarlijk/schadelijk. :)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Www.drugsforum.nl

Het beste antwoord

Symptomatische methemoglobinemie (dat is een aandoening van de rode bloedcellen waardoor er te weinig zuurstof in je bloed komt) tot 60% is gemeld na inhalatie van een half flesje.

Poppers kunnen bij regelmatig en hoog gedoseerd gebruik leiden tot een vorm van gevaarlijke bloedarmoede: blauw worden, hartritmestoornissen, bewustzijnsdaling en zelfs coma.
Hoe minder poppers je gebruikt, hoe minder je last krijgt van nadelige effecten. Bij sporadisch en beperkt gebruik door gezonde personen zijn de risico’s gering. Bij langdurig en frequent gebruik zijn er risico’s, vooral voor de lichamelijke gezondheid.

Poppers wennen erg snel. Het is geestelijk verslavend. Je hebt steeds meer nodig om het effect te merken. De risico’s nemen dan dus toe.

Ter geruststelling: er zijn geen ontwenningsverschijnselen, dus het is wat dat betreft niet moeilijk om te stoppen met deze gevaarlijke vloeistof.
Amadea