Geeft de e-sigaret mondklachten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, zojuist las ik op de app van de NOS dat de RIVM waarschuwt voor het gebruik ervan. Als je even googelt kom je het bericht vast wel tegen.
Ritsuka
10 jaar geleden
vanochtend op de radio zeiden ze wel zoiets ja
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik zou nog even wachten met het na vertellen van dingen uit het nieuws. Want kennelijk is het helemaal nog niet zo bewezen. En ja natuurlijk komt er nicotine vrij…dat is normaal bij een E sigaret met nicotine. Ze bestaan ook zonder nicotine. Het verhaal gaat dat men de E sigaret wil verbieden omdat er te veel mensen op overstappen, daardoor heeft de rokende consument een alternatief, stoppen met sigaretten (die lekker veel accijns opleveren) en overstappen op de E sigaret, waar niets op verdient word. Als je de roker geen alternatief bied, zal hij minder snel stoppen met roken…dus lekker geld blijven opleveren. (In sommige gevallen tot in zijn graf, want de 1 zijn dood…) http://www.acvoda.nl/2013/11/21/de-rivm-e-sigaretten-factsheet/#sthash.8H9TLOim.yFjkOgfv.dpbs http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wetenschap-Gezondheid/article/detail/3552906/2013/11/28/E-sigaret-ongezond-of-te-geduchte-concurrent-tabak.dhtml Het laatste woord is er dus nog niet over gezegd.

Antwoorden (1)

Ja. Net is bekend gemaakt dat er onverwacht veel schadelijke stoffen vrijkomen, waaronder veel nicotine. Mond- en keelklachten en luchtwegproblemen. De e-sigaret blijkt minder onschuldig dan de fabrikanten doen voorkomen. Er worden nu vragen aan de Minister van Volksgezondheid gesteld.