Is roken gezonder dan cannabis?

Sinds ik gestopt ben met cannabis roken, ben ik terug begonnen met sigaretten roken. Dit enkel ter vervanging van de zin naar cannabis. Omdat ik vroeger enkel 's avonds cannabis rookte, rook ik nu ook enkel 's avonds sigaretten (gewoontevorming, denk ik). Ik rook ongeveer 10 - 15 halve sigaretten per avond. Ik laat de sigaret altijd geruime tijd in de asbak liggen, waardoor die voor de helft opbrandt. Joints doven wanneer je ze niet rookt. Dus ik rook ongeveer 5-7 volledige sigaretten per avond, ongeveer evenveel als ik vroeger cannabis rookte per avond. Ben ik beter af?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt de vraag verkeerd gesteld, je had moeten vragen of cannabis slechter is dan roken (of andersom). Zowel de een als de ander is niet gezond.

Het beste antwoord

Lichamelijk ben je beter af met "pure cannabis." dus niet de standaard joint met shag erin. Geestelijk ben je beter af met "normale" sigaretten.

Tabak is chemisch bewerkt in tegenstelling tot cannabis. Beiden zijn slecht om te roken, omdat roken opzich slecht is, maar in deze kwestie ben je beter af met cannabis. Echter voor je "geest" is tabak weer beter, omdat cannabis je "manier van denken" beïnvloed. Dus ja, waarmee ben je beter af? :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus ongezond.

Andere antwoorden (1)

Gezond? Zowel roken als cannabis doen je lichaam geen goed.
Het zijn lichaamsvreemde stoffen. Je kan er beter afblijven. Waarom eet je 's avonds geen appel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat ik zin heb om te roken. De vraag is: ben ik beter af met cannabis of met sigaretten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo is het maar net. Die appel zie ik ook niet zitten, maar je kunt nog altijd een biertje pakken. Het is gewoon rommel (wat ik zelf dus ook gebruik, de sigaretten dan)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die appel was wat overdreven, maar een biertje is een gezonde drank, als je het houdt bij een gezond bier en geen pils van een grote fabriek, die het vol chemicaliën doet.
Bovendien is bier sociaal aanvaard, maar roken niet (meer) en cannabis is zelfs illegaal, op het gedoogbeleid in NL na.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Roken vervangen bier is nogal dom advies.
Een roker is gewend steeds een trekje te nemen, doe je dat hetzelfde met bier, dan gaat er veel bier doorheen.
flyingcrow
6 jaar geleden
Precies , ik snap het gewoon niet dat er weer eens een advies wordt gegeven om aan de alcohol te gaan ,de kans op weer een nieuwe verslaving is altijd aanwezig.