Ik heb een klein pijnlijk blaartje op mijn tong, wat is daaraan te doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
5.7K

Het beste antwoord

Zolang het 1 blaartje is zijn alle adviezen hier goed:
vitamine C, spoelen met zout etc.
Zodra het niet binnen een paar dagen weg is, of het blaartje veel groter wordt, of er nog een blaartje verschijnt, dan hop, hop, in galop naar de dokter.
Het hangt er namelijk vanaf of het tekort is, of een virus. In het laatste geval kan alleen de dokter een behandeling voorschrijven

Gezien je leeftijd denk ik dat het een tekort is, tenzij je al seksueel contact hebt of veel zoent met wat oudere jongens en/of meiden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

waarschijnlijk is het een aft
er is een bepaalde tinctuur voor te krijgen als kind had ik het ook en paar keer
13 jaar geleden
Aften zijn kleine blaartjes in de mondholte, die erg pijnlijk kunnen zijn. Hier is niets aan te doen behalve wachten tot het over is.
Bij de apotheek kun je lidocaïne halen, een aanstipvloeistof die de huid en slijmvliezen in je mondholte kan verdoven waardoor je minder last hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vitamine C eten, sinaasappel of zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volkomen gelijk Hidde, vitamine C is een puike oplossing.
Ondanks alle adviezen, er zijn hier geen dokters, dus maandag langs de huisarts dan weet je wat er aan de hand is, hier advies inwinnen is gewoon ronduit gevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een aft op je tong hebt kun je een paar keer per dag spoelen met lauw water met zout erin. Binnen een paar dagen ben je ervan af.