Ik heb een beugel en m'n tanden lijken ineens heel geel. Wat moet ik doen? Ik poets gewoon goed.

Ik heb al 1.5 jaar mijn beugel en sinds een tijdje merk ik dat mijn tanden er erg geel uit zien... Ik poets gewoon goed en drink alleen maar water dus daar kan het allemaal niet aan liggen... Wat is er aan de hand? Of is dit normaal bij een beugel?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Gebit
2.1K

Antwoorden (1)

Iedere tand heeft een andere kleur, de ene is witter dan de andere. Als het door je beugel zou komen zou je witte stipjes op je tanden moeten zien staan als ze weg zijn. Verder kan je op dit moment er niet veel aan doen. Er bestaan ook tandpasta's die ervoor zorgen dat je tanden er lichter uit gaan zien, die kan je eens proberen. En anders kan je eens raad vragen aan je tandarts of orthodontist.
Een tip is wel, kies niet voor gele of witte rekkertjes in de beugel, hierdoor gaan je tanden geler lijken. Bij andere kleuren is het contrast groter en is dat niet het geval.