Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het verstandig om na je beugel het plaatje in te houden?

Ik heb zo'n los plaatje meegekregen toen ik mijn spalkje kreeg. Eerst overdag en toen alleen 's nachts. Mijn orthodontist zei op een dag dat ik het niet meer hoefde te dragen, maar mijn moeder zei dat zij ooit gehoord heeft dat het wel verstandig is om het een nacht of een paar nachten in de week in te houden. Om zo je te tanden in die vorm te houden, omdat ze altijd iets anders gaan staan.

Nu vroeg ik mij af of dit kwaad kon? Ik heb wel een spalkje die dit werkt natuurlijk doet, maar omdat je tanden altijd iets anders gaan staan zei mijn moeder dat.

Heeft iemand hier ervaring mee of dit iemand dit zelf nog?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit
921

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het kan zeker geen kwaad, kan alleen maar voordeel opleveren omdat het inderdaad je tanden in dezelfde stand houdt. Ik heb zelf na mijn beugel ook een spalkje gekregen en mijn orthodontist zei dat het er uit mocht op mijn 21e, ondertussen ben ik 23 en ik heb het er nog steeds zitten. Mijn tandarts zei dat zo lang je er geen last van hebt, er in principe geen reden is om het weg te halen. Het lijkt mij dus dat hetzelfde geldt voor je plaatje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding