Wat zijn de gaatjes onder me tandvlees?

Goeiedag.

Ik zit met het volgende probleem!.

Sinds 4 dagen geleden kreeg ik tussen de onderkant van mijn lip tot onder het tandvlees een heel klein gaatje,
Ik voelde hem lichtelijk branden maar gaf er verder geen aandacht aan.

In de afgelopen 4 dagen is het hele kleine gaatje in me tandvlees gegroeid, Het is nu ongeveer 5mm lang/breed.

Het is te vergelijken met blaasjes als je voliumzuur tekort komt. Maar dit zijn geen blaasjes maar GAATJES..

Het lijkt alsof een bacterie langzaam me mondholte opeet.
Het brand enorm!. En ik kan er NIKS over vinden op internet!

-Daadwerkelijke vraag : Wat kan het zijn? Iemand evaring? Hoe nu verder?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
2.5K

Het beste antwoord

Dat klink als het begin van een aft, bij mij ging het ook vaak zo.
Als dat zo is wordt het over een paar dagen een zweertje zoals je op alle plaatjes ziet.

Aan de bron heb je nu weinig, maar als het een aft is, gaat het er over een paar dagen dus zo uitzien.

Toegevoegd na 2 minuten:
"Het lijkt alsof een bacterie langzaam me mondholte opeet. "
Wat een aft precies is, is niet bekend, maar er zijn theorieën die het met jouw gedachte eens zijn.

Toegevoegd na 4 minuten:
Hoe nu verder:
zolang er geen gekke dingen gebeuren en het niet groter wordt dan 1 cm hoef je niks te doen.
Je kan heel veel verschillende dingen doen, ik heb de oplossing nooit gevonden. (zie ook de wiki bron)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meer alsof er iemand met naalden in je mond aan het steken is.
Tranen in de ogen bij het eten.
(pijnstillers helpen dan wel iets, maar ik ben niet zo van de pijnstillers)
Ik ben er wel eens echt ziek van geweest, maar dat kan ook toevallig tegelijk een griepje zijn geweest. Dan waren ze wel rond de 1 cm groot.