Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een opengesprongen fistel in je mond kwaad?

Na een wortelkanaalbehandeling zag ik dat een fistel op mijn tandvlees was opengesprongen. Er kwam veel pus uit.
Kan dit kwaad?
Ik ben ook gestart met een antibioticum kuur.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
9.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk niet dat het veel kwaad kan - het pus van een fistel bestaat vrijwel volledig uit dode witte bloedcellen en wat bacteriën - maar daarvan heb je er zoveel in je mond, dat die paar extra niet veel zullen doen.

Het komt regelmatig voor dat na een wortelkanaalbehandeling een fistel optreedt bij de desbetreffende tand of kies, dus het beste lijkt me om dit te bespreken met je tandarts wanneer je je er zorgen om maakt. En inderdaad, wat mijn voorganger ook zei, goed spoelen met zout water of mondspoeling (chloorhexidine/listerine), dan heb je minder kans op ontstekingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

vervelend, lijkt mij verstandig om z.s.m. contact op te nemen met je tandarts, in de tussen tijd kun je spoelen met zout water, dat ontsmet in ieder geval.

sterkte, nussie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding