Als je een gaatje in de zijkant van je kies hebt, boren ze dan ook door een zenuw heen?

Ik weet dat als je een (diep) gaatje in de groeve van je kies hebt dat je dat dan flink kan voelen. Zit er dus verschil in een gaatje in de zijkant en in de groeve qua gevoel tijdens het boren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
13.3K

Antwoorden (2)

dit licht eraan, als je een verdoving neemt voel je alleen de prikken maar daarna hoor je niets te voelen. dit is wat ik altijd doe, omdat mijn tandarts mij heeft verteld als je het niet verdoofd je het wel gaat voelen, de hoeveelheid pijn licht aan hoe diep je gaatje is. maar als het een klein gaatje is, zou ik aanraden om het niet te verdoven, de prikken doen ook echt super zeer, en van een klein gaatje voel je haast niets en is zo gevuld
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee ze boren niet door de zenuw heen. Dan zou je een wortelkanaalbehandeling ( zenuwbehandeling) krijgen.

Een gaatje aan de zijkant kan gevoeliger zijn maar het ligt er allemaal maar net aan hoe diep is het gaatje en hoe hoog is iemands pijngrens.