t.g.v.een gebitsprothese heb ik een blaar in mijn mond. Maandag kan ik bij de tandarts terecht. Heeft iemand een tip om de pijn wat te verzachten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
21K

Het beste antwoord

Als je bij de apotheek even een doosje Bocasan haalt , en een van die zakjes oplost in water, en dat water zachtjes in je mond laat "spoelen". Het reinigt ook, maar het heeft ook een zachte en helende werking op blaren en dergelijke.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Spoelen met kamillethee werkt ook heel goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de Etos verkopen ze pyralvex dit is een geneesmiddel speciaal voor blaasjes in de mond. Een paar keer per dag aanstippen en een half uur ervoor en erna niks drinken en eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de prothese niet nodig hebt kan je hem gewoon uitdoen zodat de blaar kan genezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een plakmiddel, zoals Fixodent, kun je de druk wat gelijkmatiger verdelen. Het zal het probleem niet oplossen maar minder pijn bij het kauwen scheelt toch weer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer Gum Aftamed gel eens. Het is verkrijgbaar bij Kruidvat, Etos of bij de apotheek.

Het vormt direct een beschermend laagje over het wondje en dekt daarmee de in het wondje blootliggende zenuweinden af. Deze kunnen niet meer worden geprikkeld, zodat de pijn snel vermindert. Omdat het wondje is afgedekt, vermindert de kans op infectie en krijgt het wondje de bescherming om te helen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werkt dat ook bij aften?