Kan het kwaad als je je plaatje er vaak uit haalt?

Ik heb sinds vandaag een plaatje in m'n mond, kan het kwaad als ik die er bij het eten uithaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
7.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat kan geen kwaad. Je moet er duidelijk nog aan wennen. Maar kan je eten zonder plaatje?
Toch moet je het niet te vaak uit je mond halen, omdat het wennen anders moeilijker gaat.
Heus, over een paar dagen weet je niet beter!

Het beste antwoord

Nee, dat kan geen kwaad. Je moet er duidelijk nog aan wennen. Maar kan je eten zonder plaatje?
Toch moet je het niet te vaak uit je mond halen, omdat het wennen anders moeilijker gaat.
Heus, over een paar dagen weet je niet beter!

Toegevoegd na 4 minuten:
Ter aanvulling: NA het eten is het wel goed om het er even uit te halen om het schoon te maken. Achter een plaatje blijven altijd wat etensresten zitten en die kun je er beter even afspoelen of poetsen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom een min? Het antwoord is helemaal correct.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was het niet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi. Ben wel ervaringsdeskundige....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
It wasn't me either.
Hoe bedoel je ervaringsdeskundige?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb er al jaaaren een (1).
Rieneke1
12 jaar geleden
bizarre min idd, ik compenseer even, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je!

Andere antwoorden (5)

Nee, die moet er zelfs uit.
Anders kan je amper eten en komt het tussen je beugel je gehemelte en dat lijkt mij niet lekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom moet volgens jou het plaatje er uit? Er zitten toch kunst kiezen/tanden aan en die heb je immers nodig tijdens het eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een plaatje is toch een beugel?
Daar zitten als het goed is geen kunst kiezen/tanden aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel een plaatje met kunsttanden, sorry als ik onduidelijk was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, een plaatje is geen beugel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh sorry dan begreep ik het verkeerd.
Dan weet ik niet wat je moet doen, maar aangezien ik hieronder lees dat je hem er beter in kan houden zou ik dat maar doen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een beugel corrigeert de stand van je gebit en een plaatje... zie mijn eerste reactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het plaatje is ook een soort beugel.
Een voor alleen boven.
Ik heb hem zelf voor 's nachts, en ik geloof best dat een plaatje ook iets met kunst tanden kan zijn, maar een plaatje is ook een beugel. http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.jouwpagina.nl/fotos/beugel/los%2520plaatje.jpg&imgrefurl=http://beugel.jouwpagina.nl/rubrieken/het-losse-plaatje.html&usg=__WQZ6m8KojpQROd-bZfHLm83n2Ag=&h=127&w=170&sz=16&hl=nl&start=46&sig2=CgU0b7UDnmPNhtjx5ilkjA&zoom=1&tbnid=kkL5TuzOGAmeyM:&tbnh=101&tbnw=136&ei=UkvNTYT6E4ia-wa1_8yUDA&prev=/search%3Fq%3Dplaatjesbeugel%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DX%26biw%3D1600%26bih%3D1109%26tbm%3Disch0%2C400&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=385&vpy=757&dur=1878&hovh=101&hovw=136&tx=109&ty=33&page=2&ndsp=47&ved=1t:429,r:1,s:46&biw=1600&bih=1109
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Kirke, ik wist niet dat beugels ook aan plaatjes kunnen zitten. Weer iets geleerd.
Ik snap je reactie/antwoord nu.
Mooi plaatje trouwens. En dan bedoel ik de afbeelding......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha dan hebben we allebei weer wat geleerd :)
En dank je :)
ik moest die er met eten gewoon inhouden!
maar wel na het eten goed poetsen!
vraag maar aan je ortho of tandarts of dat mag, maar volgens mij niet!
het is altijd ff wennen maar als je eenmaal gewent bent, merk je het niet meer ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon eruit halen, maar daarna er gelijk weer in stoppen hoor =)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn broer deed dat ook. Tot het moment dat hij na een etentje zijn plaatje mistte... Was weg. Met de restjes?
Dus weer voor een nieuw plaatje naar de tandarts. Met een nieuwe rekening...

Probeer je aan te wennen met het plaatje in, te eten. Het plaatje hoort vanaf nu immers bij jouw gebit.
En doe je het 's nachts uit, hou een vaste plek voor het doosje/bakje waarin je het legt. Bijvoorbeeld naast je beker en je tandpasta.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je met plaatje? Een tandprothese of een orthodontische retainer? Een retainer moet je uitnemen, maar een tandprothese dien je in te houden tijdens het eten.