Is dit een fout van de tandarts of gewoon pech? Wie betaald de rekening? (zie uitleg)

Het is me al diverse keren overkomen... ik ga naar de tandarts met flinke pijnklachten. Hij/zij doet een wortelkanaalbehandeling. Enkele dagen later is de pijn weer terug en moet ik dus opnieuw naar de tandarts. De ene keer had ze een vierde kanaaltje niet gezien (komt bijna nooit voor) de andere keer had hij de kanaalpuntjes niet goed schoongemaakt (diepe wortels) en weer een andere keer waren er nog stukjes achtergebleven. Iedere wortelkanaalbehandeling moet ik terug. (keer of 6 nu gebeurd)
Het zijn overigens diverse tandartsen uit diverse praktijken geweest, dus niet aan één persoon te wijten.

Maar nu mijn probleem: ik kan iedere keer blijven betalen voor die tweede of derde keer terug. Gisteren een wortelkanaal gehad, vandaag moet ik terug ivm erge pijnklachten. Gisteren een rekening van 80 euro gehad... vandaag weer.
Is dit niet gewoon de fout van de tandarts steeds? Hij of zij moet toch zorgen voor een juiste behandeling?
Of is het gewoon mijn pech dat ik steeds terug moet?

Weet iemand hoe dat rechtsmatig gezien zit? Kan ik mijn tandarts op die momenten verantwoordelijk stellen voor een niet juist uitgevoerde behandeling? En er zo voor zorgen dat ik niet steeds de rekening hoef te betalen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik zou denken dat een aantoonbare fout herstellen hoort bij de oorspronkelijke behandeling waarbij die fout gemaakt is, ook financieel. Leg je vraag eens voor aan het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP): Het TIP is uitsluitend telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 9:00 en 12:00 uur. Op dinsdag en donderdag kunt u ook bellen tussen 14.00 en 16.00 uur. Het telefoonnummer is 0900 2025012 (15 eurocent per minuut). De NMT (Nederlandse Maatschappij ter bevordering van de Tandheelkunde) heeft een klachtenregeling: http://www.tandartsennet.nl/patienteninfo/klachtenregeling-voor-patienten.html

Volgens mij als jij de ene day voor eem probleem komt wat word behandeld en het blijkt de volgende dag of een paar dagen later niet goed of volledig behandeld te zijn dat ze dat dan moeten oplossen zonder weer extra kosten te rekenen... Als ik met mn auto naar de garage ga om een nieuwe uitlaat te laten monteren en hij valt er 2 dagen later onder vandaan dan ga ik toch ook nie nog een keer betalen voor het monteren ? Ben je sowieso niet aanvullend verzekerd want dan worden de meeste kosten gedekt door de verzekering. Succes ermee !!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100