Is het waar dat Chinezen boeren na het eten?

een jaar geleden
2.7K
LeonardN
een jaar geleden
Ik gok dat je refereert aan het wijdverspreide idee dat Chinezen zouden boeren als vorm van dankbaarheid richting de chef na de maaltijd. Dat zou een onjuist idee zijn.
https://www.quora.com/Is-it-true-that-burping-in-China-is-a-sign-of-gratitude-to-the-cook
Amadea
een jaar geleden
Lees ook bij https://www.startpagina.nl/v/eten-drinken/uit-eten/vraag/51165/chinezen-boeren-nabij-maaltijd-lekker/

Antwoorden (2)

Een boer of scheetje laten na het eten is bij bepaalde culturen een blijk van waardering. Zo boeren de Chinezen na hun maaltijd om de chef een compliment te geven. De Inuit hanteren hetzelfde principe, maar zij laten een scheetje na de maaltijd.
een jaar geleden
Amadea
een jaar geleden
Apart dan, want een boer kun je zelf oproepen door een bepaalde slikbeweging maar flatuleren gaat niet vanzelf.
LeonardN
een jaar geleden
"Zo boeren de Chinezen na hun maaltijd om de chef een compliment te geven."
Zou dus een bekend onjuist idee zijn:
https://www.quora.com/Is-it-true-that-burping-in-China-is-a-sign-of-gratitude-to-the-cook
Z512099
een jaar geleden
Je hebt ongelijk Amadea, o.a. de Franse schetenkoning Joseph Pujol kan flatussen laten op commando…
LeonardN
een jaar geleden
@Z512099
Maar dat is zo'n bijzonder verschijnsel dat deze er een act van heeft gemaakt. Voor het overgrote deel van de mensen geldt dat deze dat niet zelf op kunnen roepen. Als dat voor de inuït anders geldt, of deze dat op jonge leeftijd allemaal aanleren zou dat nog steeds apart zijn.
Het zal best wel (misschien wel vaak) gebeuren, maar niet per definitie altijd.
een jaar geleden