Hoe moet je voeding weer opbouwen na dat je maag 9 weken is stop gezet?

Mijn bonus(stief) vader ligt al zo'n 9 weken in het ziekenhuis wegens een gaatje in zijn darm hij is geopreerd maar ze konden het gaatje niet vinden en dicht maken en ja het gaatje zit er wel echt. Omdat dat niet lukte hebben ze zijn maag en darmen stil gelegd en zijn maagsappen met een soort sonde afgezochen. Hij kreeg de nodige vitamime ect door een infuus. Nu krijgt hij een scan om weer te kijken of het gaatje dicht is en naar huis mag. Maar hoe bouw je het eten weer op? En wat mag je wel en wat mag je niet eten? Ik snap wel dat dat geen grote vette porties eten mag zijn. maar kan hij direct naar gewoon eten zoals groenten/fruit vlees/vis aardappelen pasta brood andere normale maaltijden

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.7K
ronron1212
5 jaar geleden
Dat moet je aan de behandeled arts vragen hij zal ook wel een advies meegeven.
Erna55
5 jaar geleden
Alleen zijn behandelend arts kan hier advies geven.

Antwoorden (1)

Als na een dergelijke periode iemand ontslagen wordt uit het ziekenhuis, dan krijgt de patiënt een voedingsadvies mee, opgesteld door een voedingsdeskundige.