Met welk nummer belt de GGD?

Je wordt tegenwoordig door de gekste nummers gebeld. Soms blijkt het nummer op je scherm niet eens te kloppen, omdat kwaadwillenden dat kunnen aanpassen. Met welk nummer belt de GGD voor coronagerelateerde zaken?

2 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (1)

Daar is niet één nummer voor. Hier staat een aantal mogelijke nummers van GGD’s:
https://www.ggd.nl/
Maar zoals u zelf aangeeft, hoeft het nummer op uw scherm niet te kloppen, omdat kwaadwillenden dat kunnen aanpassen.

De GGD kan u bellen om de volgende redenen:
• Om uw testuitslag door te geven;
• Als u een huisgenoot of nauw contact bent met iemand met een bevestigde coronabesmetting kunnen wij u bellen voor een bron- en contactonderzoek;
• Voor het maken van een nieuwe vaccinatieafspraak omdat we deze eerder hebben afgezegd.
Ter info: de GGD vraagt niet naar uw volledige BSN-nummer. Als controle alleen naar de laatste drie cijfers.
SimonV