Wie betaalt coronasneltest van studenten?

Midden april zou het voor studenten weer mogelijk worden om eenmaal per week te studeren op locatie op voorwaarde dat je jezelf laat testen. Je hoeft hiervoor niet langs de teststraat, maar kan dit thuis doen door middel van een zelftest. Dat zou betekenen dat wij iedere week zo'n staaf in onze neus moeten duwen? Wie gaat dat iedere week betalen? Het is niet zo dat wij studenten het nu heel breed hebben.

Antwoorden (2)

De overheid gaat de testen voor studenten betalen.
3 jaar geleden
De belastingbetaler betaalt uiteindelijk de testen voor studenten. Verder worden ze t.z.t. in de supermarkt verkocht voor ongeveer 10,00 euro per stuk. In Duitsland worden ze verkocht voor 5,00 euro per stuk (las ik ergens). Daar mag de klant er maximaal 5 tegelijk kopen. Ik vind de prijs best pittig, zeker omdat de zelftesten veel minder betrouwbaar zijn.