Hoeveel gebruikers heeft de corona-app?

Door de corona-app kom je te weten of je in contact bent geweest met iemand die Corona heeft. Je ontvangt dan een waarschuwingsmelding. Zo'n app werkt het meest optimaal als veel mensen er gebruik van maken. Hoeveel gebruikers heeft de CoronaMelder op dit moment?

3 jaar geleden

Het beste antwoord

De app is 3,7 miljoen keer gedownload. Dat is 20 tot 25 procent van alle smartphones in Nederland. Maar niemand weet hoeveel mensen de app daadwerkelijk gebruiken.
Daarnaast hebben mer dan 18.000 mensen gedaan waar de app voor gemaakt is: een melding gemaakt dat ze positief zijn getest op corona.
SimonV
3 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In België telt de app ondertussen meer dan 1 miljoen gebruikers. Dat is niet zo veel ten aanzien van de totale bevolking, maar wetende dat de actieve bevolking (die zich veel verplaatst door bv. het werk) vaak in het bezit is van een smartphone, kan die app wel degelijk zijn doeltreffendheid bewijzen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
SimonV
3 jaar geleden
Nee. De Belgische corona-app is zelfs1,7 miljoen keer gedownload.
Dat wil niet zeggen dat er ook zoveel miljoen gebruikers zijn. Hoeveel weet niemand. De waardering voor de app is vrij laag.
https://tweakers.net/nieuws/174030/belgische-corona-app-is-1-komma-7-miljoen-keer-gedownload-in-eerste-maand.html
https://www.security.nl/posting/674304/Belgische+corona-app+CoronAlert+passeert+%C3%A9%C3%A9n+miljoen+downloads