Hoeveel procent van de Nederlanders heeft Corona en is asymptomatisch?

Hoe groot is de kans dat je iemand tegen het lijf loopt (bijv. bij de supermarkt, tankstation etc.) die Corona heeft, maar geen symptomen vertoont? Omdat er geen merkbare klachten zijn, ben ik bang dat sommigen van hen het wat minder nauw met de regels nemen terwijl ze wel besmettelijk zijn. Hoeveel procent van de Nederlanders heeft Corona en is asymptomatisch? Om hoeveel mensen gaat dit dan ongeveer?

3 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Het aantal mensen dat op dit moment (RIVM info 10 november) besmettelijk is, is circa 145.000. Met andere woorden, ongeveer 1% van de Nederlanders (eigenlijk net iets minder) is besmettelijk.
3 jaar geleden
SimonV
3 jaar geleden
Dat is geen antwoord op de vraag.
tinus1969
3 jaar geleden
@SimonV, het is op zn minst een half antwoord.