Waar vind ik openbare plekken met airco?

Ik had van het RIVM begrepen dat Corona zich vooral verspreid via (grotere) druppels. Ventilatie zou helpen om de verspreiding van het virus tegen te gaan. Bijvoorbeeld door het gebruik van airconditioning. Omdat het volledig vermijden van openbare plekken haast onmogelijk is, vroeg ik mij af waar ik openbare plekken vind die op z'n minst beschikken over airconditioning.

3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
Wat bedoel je met openbare plekken winkels overheidsgebouwen?
HannekeJanssen
3 jaar geleden
Ik weet er het fijne niet van, maar airco is wat anders dan ventilatie. Bij ventilatie ververs je de lucht (buitenlucht / binnenlucht), bij airco gaat die rond. Ik zou zeggen dat airco juist meer risico op verspreiding oplevert? (maar ik laat me graag leren door iemand die er meer verstand van heeft). En ik denk dat airco vooral wordt gebruikt als het warmer is, kan me niet voorstellen dat nu het kouder is, en we meer moeten gaan stoken, er nog airco wordt gebruikt.

Antwoorden (1)

De trein is een openbare plek met airco.
3 jaar geleden
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Afhankelijk van de trein. En nu rond deze tijd, denk ik niet dat de AC aan staat.