Hoelang blijft mijn menstruatie onregelmatig?

In oktober heb ik mijn laatste strip met pillen geslikt. Nog steeds ben ik onregelmatig ongesteld. Ik heb wel een app waarin ik het bij hou, ik ben tot nu toe steeds zo’n 4-7 dagen later ongesteld dan de uitgerekende datum.

Hoelang gaat dit nog duren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat is niet met zekerheid te zeggen. Het ligt er aan hoe lang je de pil hebt geslikt voor je stopte. Bijhouden in een app is prima, zo heb je inzicht. Over het algemeen is het na 6-12 maanden wel normaal, bel de huisarts als je je zorgen maakt. Ik was zelf 1 jaar na stoppen met de pil zwanger, had deze vanaf mn 15e geslikt.

Het lijkt er op dat je helemaal niet onregelmatig ongesteld bent, wat je bent consequent 4-7 dagen 'te laat' ongesteld. Je hebt waarschijnlijk een langere cyclus dan gemiddeld. Dat is bepaald niet ongewoon en mbt je vraag 'hoe gaat dit nog duren'; dit verandert misschien niet. Eisprong is overigens 14 dagen voor je eerste dag van ongesteldheid; die is dus ook (waarschijnlijk) later dan normaal.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100