Moet de anticonceptiepil mee in de handbagage of in het ruimbagage?

Lees nog altijd dingen over dat het in het ruim een stuk kouder zou zijn en dit de werkzaamheid zou kunnen verminderen. Wat is verstandig?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (2)

Handbagage is beter.
De pil mag niet te warm of te koud worden en kan dus beter niet in het bagageruim van het een vliegtuig vervoerd worden aangezien het daar te koud is. De betrouwbaarheid van de anticonceptie kan dan niet meer worden gegarandeerd. Neem het dus altijd mee in de handbagage.
3 jaar geleden
Essentiële medicijnen neem je mee in je handbagage, omdat dat de kans op verlies verkleint. De temperatuur in het ruim staat daar los van.