Werkt de pil gelijk en kan een minderjarige dit bij de huisarts halen zonder dat de ouders het weten?

Mijn vriend (19) wilt graag dat k aan de pil ga. Ik vind dit helemaal prima maar wil niet tegen mijn ouders zeggen dat ik aan de pil wil zodat ik sex kan hebben. Is er een mogelijkheid dat ik dit zelf kan doen zonder dat mijn ouders hier achter komen. En als ik de pil slik werkt dit dan meteen of moet ik een paar weken wachten met de sex?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.1K
Ritsuka
4 jaar geleden
Let wel op dat je nog steeds een soa kan krijgen.
Lees je goed in over de pil, wat je moet doen als je dit vergeet etc.
HannekeJanssen
4 jaar geleden
Het valt me op dat je zegt: "Mijn vriend wil - en ik vind dit prima." Wat wil JIJ ZELF? Als je zelf de pil wilt kun je erom vragen bij de huisarts.
Pieterke
4 jaar geleden
Het gaat er hier om of JIJ de pil wil, niet om wat jouw vriend wil. Wil jijzelf de pil ga dan naar de huisarts. Die heeft geheimhoudingsplicht. Het kan wel zo zijn dat, mochten je ouders, een rekening krijgen, daar jouw bezoek aan de huisarts op staat vermeld.Volg verder de tip en raad van Ritsuka op.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Afhankelijk van jouw leeftijd zou ik zeggen dat jij verstandiger bent dan je ouders. De pil hoeft geen vrijkaartje te zijn voor het seks- bedrijven.
Maar seks behoort één van de uitingen te zijn van de liefde te zijn. En doorgaans is dat bij jongeren het geval. Dit alles even terzijde.
Elke arts heeft geheimhoudingsplicht ook tegenover jou als minderjarige en als een bijbetaling noodzakelijk zou blijken, kun je zorgen dat dit bedrag niet bij het ziekenfonds gedeclareerd wordt door het zelf te betalen. wellicht kan je vriend dat doen.
Of de pil meteen werkt kan je niet met zekerheid zeggen. Het lijkt mij wel omdat de pil een schijnzwangerschap veroorzaakt.
Groet,
Ton

Antwoorden (1)

De pil werkt niet direct vanaf de eerste dag. Wachten met seks is aan te bevelen, een wel een paar jaartjes. Als je nu seks toe laat met je vriend, dan pleegt hij een strafbaar feit, omdat jij nog minderjarig bent. Jij kunt aan de pil via de huisarts zonder dat jouw ouders er achter komen, maar als jouw ouders over een paar maanden een overzicht van de zorgverzekering krijgen, dan kan daar ook een vergoeding voor de pil op staan.
4 jaar geleden
Amadea
4 jaar geleden
Wel als je begint met slikken op de eerste dag van je menstruatie.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ligt er aan hoe oud vraagstelster is. Vanaf 16 jaar ben je nog minderjarig maar mag je seks hebben met volwassenen. Onder de 16 is het flink strafbaar.