Ik heb de nood pil met frisdrank ingenomen gaat de pil dan niet werken?

Ik heb onbeveiligde sex gehad ik heb dan een nood pil gekocht maar ik heb die ingenomen met frisdrank gaat die nood pil niet werken?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
10.9K
Ritsuka
5 jaar geleden
Maakt volgens mij niet uit
Ritsuka
5 jaar geleden
Laat je ook op SOA's testen
VraagAntwoord66
5 jaar geleden
Hoe oud ben Je?
HannekeJanssen
5 jaar geleden
Maakt de leeftijd van de vraagsteller iets uit voor de beantwoording van de vraag?
VraagAntwoord66
5 jaar geleden
Geef ik dat aan? Ik geef een reactie, geen antwoord..

Antwoorden (1)

De noodpil zal wel werken. Als je er caffeïne in je frisdrank zat, kan de pil iets minder effectief zijn.
Over het algemeen kan het weinig kwaad incidenteel medicijnen met een frisdrank in te nemen.
Wetenschappers hebben ontdekt dat een veelgebruikt medicijn tegen longkanker zelfs beter in het bloed wordt opgenomen als de pil wordt ingenomen met een glas cola. Door die frisdrank wordt de maag tijdelijk zuurder, waardoor het medicijn sneller oplost.
Antibacteriële medicijnen werken door de zuurgraad van frisdranken juist minder goed.