Is medicinale cannabis een oplossing bij rematische atritis?

Sinds een maand of twee merkte ik dat ik bij yoga en de zonnegroet niet meer met mijn lichaam op mijn handen kon rusten zonder pijn. Dat is vrij plotsteling gekomen nadat ik eerst een 14dagen grieperig was en niet gesport had. 14 dagen geleden stapte ik uit bed en waren mijn handen helemaal stijf en zeer pijnlijk zonder dat ik er op drukte of kracht zetten. Vaatdoed uitwringen kreeg ik niet voor elkaar b.v./ Na een week is het minder geworden en heb ik in de ochtend een paar uur last. Ene keer erger dan de andere keer. Ben naar de huisarts geweest en die zei: kijk het nog even aan en kom over 3 weken terug. Intussen ben ik op internet gaan kijken en daar word ik niet bepaald vrolijk van. Ik vermoed zelf namelijk dat ik reumatische artritis heb. Mijn hoop is dat het een virale is (omdat het plotseling kwam nadat ik grieperig was), maar dat hoor ik pas bij de reumatoloog als de dokter mij doorstuurt en dat gaat ie wel doen. Maar de medicijnen,die ze voorschrijven hebben enorme bijwerkingen zoals je immuumsysteem slecht word. En die is al vrij slecht omdat ik al pillen slik 100 mg seroguel.

Mijn vraag is zou medicinale cannabis geen betere optie zijn en geeft dat minder bijwerkingen in lage dosis dan die pillen die ze normaal voorschrijven voor RA?
Ik wil graag goed beslagen ten ijs komen bij de huisarts, maar ook bij de reumatoloog, zodat ik goed geinformeerd ben. Cannabis wie had ooit gedacht dat een kakker als ik nog eens zou gaan denken aan het innemen van cannabis.
vr

1.9K
jodyenboyke
4 jaar geleden
Je zal eerst een diagnose moeten hebben van een reumatoloog, dan kan er een behandelplan worden opgesteld. Niet zelf gaan dokteren, ik heb zelf RA en met de juiste medicatie en aanpassingen in je leven, kan de klachten zo goed als verdwijnen. Neem je lijf serieus en neem pas beslissingen over medicinale wiet, als je weet wat je werkelijk hebt.

Antwoorden (2)

Ja en nee. Cannabis helot bij sommige mensen tegen de pijn, maar het stopt de ziekte NIET. De RA/ontsteking woekert dus door en zal je gewrichten verder beschadigen.
Aanvulling: als je seroquel gebruikt tegen psychoses is het onverstandig om cannabis te gebruiken omdat dat psychoses kan uitlokken.
Toegevoegd op 12 februari 2020 19:49: tekst
4 jaar geleden
SimonV
4 jaar geleden
+ Hier is doorgedacht.
Het is geen geneesmiddel, maar het kan de pijn verlichten. De effecten zijn over het algemeen goed. Beter dan vele chemische middelen