Hoe betrouwbaar is de uitslag van een orhomoleculair arts?

Ik ben een gezonde eter en ook nog biologisch. Door vermoeiheid die aanhoud ben ik naar een orthomoleculair arts gegaan. Zij heeft op de computer gezien dat ik idd last heb van hormonen
Ook een jodiumtekort. Ik heb sole keltisch zout genomen en een week later was het oke volgens haar.

Blijf die vermoeidheid houden en dacht toch voor de zekerheid een bloedtest. Uitslag was geen ziekten zei ze zoals kanker. Op internet staat dat dat niet altijd te zien is in een bloedtest. En ik had een sporen en mineralentekort.

Mijnvraag is waarom geeft die computer wel een jodiumtekort aan en niet die sporen en mineralentekort?

Ik kreeg aanbevolen Oligo Sense. Maar in Keltisch zout zit toch alle sporen en mineralen als je sole neemt?

Ik ben geen hyppchonder overigens. Kan door de overgang zijn, maar dat weet je niet altijd.

Gonna

3.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je weet dat orthomoleculaire geneeskunst onder de alternatieve geneeswijzen valt en dat er geen enkel wetenschappelijk bewijs voor is? Je vraagt dus hoe betrouwbaar iets is dat in de ogen van veel mensen gelijk staat aan kwakzalverij?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Orthomoleculaire_geneeskunde
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet of je laatst keuringsdienst van waarde hebt gekeken.

Dat ging toevallig over zout.

Alle zout van de hele wereld, of het nou "zeezout" betreft of gewoon waddenzout, woestijn zout of geitenzout alle zout is precies hetzelfde. Alle kristallen zijn de zelfde kristallen. Zonde van je centen, kun je net zo goed het goedkoopste zout halen wat je kunt vinden in de supermarkt.

Het beste antwoord

In mijn ogen: NIET.

Gaat het inderdaad om een arts?
Of om iemand die zich orthomoleculair genezer noemt?
Of orthomoleculair therapeute,
of wat dan ook.

Hoe kan iemand anders op haar computer zien dat
jij last hebt van hormonen?
Dat is toch raar?
Aan de andere kant: iedereen in de overgang heeft
last van hormonen.
Dat is toch logisch.

Ondanks het feit dat we al 100 jaar weten hoe belangrijk jodium is voor onze gezondheid en weten dat een tekort vaak voorkomt, is er nog steeds geen goede methode om bij 1 persoon het tekort te bepalen.
Inderdaad, zelfs niet door bloed te testen.
Dus dat is NOOIT (!) op haar computer te zien.

Dat keltisch zout en sole is overigens ook kwakzalverij.
Wat is dat sole:
1/3zeezout, daaraan voeg je dan voor 2/3 aan zuiver water toe.
Zout is zout en het ene zout is niet gezonder dan het andere zout en je moet vooral oppassen dat je niet te veel zout neemt.

Ga met je klachten naar een gewone dokter.
Je huisarts.
Laat wat bloedtesten doen.
Je kunt gerust een algemene vitaminen-met-mineralen pil slikken.
Maar laat je die dure troep niet aanpraten.
Misschien krijgt ze er wel provisie van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gonna
11 jaar geleden
Ik stop ermee. Ben er klaar mee en wil niet meer. Ik had al twijfels, maar nu stop ik er mee. Maar overgang is wel heel vevelend. Dan denk je iedere keer dat er wat is met je gezondheid. En dat had ik eerder nooit. Je zegt alleen laat wat bloedtesten doen. Maar die had ik bij die natuurarts al laten doen of is dat wat anders? Gonna

Andere antwoorden (1)

Orthomoleculaire geneeswijze of geneeskunde is een alternatieve vorm. Net zoals acupunctuur. Dwz. naast de reguliere arts, is er een mogelijkheid verder ( anders) te gaan zoeken. Voor zover ik weet werken ze met voedingssupplementen en vitaminen. En kunnen ze dmv een op een computer aangesloten apparaatje metingen doen van organen waar jij tekorten hebt aan vitaminen of supplementen. Op zich niets mis mee. De reguliere arts is afhankelijk van wat er op de markt is en dat is in verhouding tot andere landen soms best weinig ( vanwege wetten) Als jij maagklachten hebt en alles wat je tot nu toe gebruikte niet hielp. En toch via de alternatieve wijze iets gevonden hebt waar je geen klachten meer hebt, dan zou ik dat zeker gebruiken ( wel even aan je arts laten zien) Als het op natuurlijke basis is kan het vrijwel geen kwaad. Maar een alternatieve geneeskundige die kan niet zomaar uitspreken of jij wel of geen ziektes ( kanker) hebt of kunt krijgen. Dat is zelfs strafbaar.