Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bij welk(e) bedrijf(stakken) kan je tijdens de economische crisis het beste (gaan) werken ?

Sommige sectoren zijn misschien minder vatbaar voor de economische dip ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Sectoren die ondanks de crisis doorgroeien zijn;
-Zorg
-Welzijn
-Onderwijs
-Aggrarisch

Dit zijn echter alle 4 niet echt bedrijven dus ik weet niet of ik u hiermee kon helpen. Ik hoor echter steeds vaker dat de economische crisis richting het einde gaat en dat binnenkort de meeste sectoren weer gaan aantrekken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

ambtenaren beroepen worden niet direct gefinancieerd door de economie, en klappen op de economie zijn hier minder hard te voelen.

Uitzend bureaus gaan als eerste genieten van het herstel en zijn dus een goede plek om in het laatste stadium van de crisis te zitten.

Mensen die niet verhuizen laten vaak wel hun huizen opknappen: Kleine klusbedrijven doen het vaak ook goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de hulpverlening / welzijnssector
Mensen komen meer in de problemen en er is dus meer hulpverlening nodig.
Het is wel weer afhankelijk van het beleid van de overheid (hoeveel geld er naar toe gaat)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wellicht is de schuldhulpverlening ook wel een branche die het in de crisis goed doet...
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Uitvaart trekt zich niets aan van een crisis, supermarkten doen het ook goed (men gaat minder uit eten). Maar of dat nou het enige criterium moet zijn om in deze branches te gaan werken vraag ik me af.
(Lees meer...)
paulus811
13 jaar geleden
Werken bij het arbeidsbureau lijkt me nu niet een slechte zet.
Je kent het dilemma van het arbeidsbureau in Monaco. Op dat bureau werken twee mensen en er is één werkeloze in Monaco. Wat nu als die werkeloze aan een baan geholpen wordt?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik werk zelf in de levensmiddellen industrie, moet eerlijk zeggen dat ik het geheel niet naar mijn zin heb bij deze werkgever. Echter is de levensmiddellen goed bestand gebleven tegen de economische crisis. Daarom heb ik besloten om het toch nog maar even uit te zingen bij deze werkgever. Ik wil als antwoord op jou vraag geven: De levensmiddelen industrie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij een bedrijf dat andere bedrijven helpt, want die maken extra veel winst doordat veel bedrijven hen nodig hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding