Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben middels integratie weer 50% aan het werk; toch betaald de werkgever mij maar 70% van mijn salaris uit tot ik weer 100% beter ben. Mag dat?

Ik ben in het tweede jaar van mijn ziekteperiode...

Toegevoegd na 22 minuten:
En ik wil zelf meer uren werken en worden beter gemeld ..de werkgever weigert dat en de Arbo staat het niet toe dat ik mezelf als hersteld meldt...wat nu? Een onafhankelijk UWV adviseur inschakelen kost mij geld en daar pas ik toch echt voor...zou ik erg oneerlijk vinden namelijk..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je voor 50% werkt krijg je voor dat gedeelte 100% salaris. Voor de andere 50% krijg je 70% (tenzij in je contract meer is afgesproken). Je zou dus in totaal 0,5*100%+0,5*70%=85% van je normale salaris moeten krijgen.
Mogelijk kan hier van afgeweken worden als de 50% die je weer aan het werk bent onderdeel is van een reintegratietraject waarbij je weliswaar aan het werk bent maar niet echt inzetbaar/therapeutisch.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat mag. vraag maar na bij afd. personeelszaken. de werkgever kan bepalen om max. 30% op je salaris te korten bij ziekte. het ligt eraan wat precies bepaald is volgens je CAO. hoe het met 50% zit zou je uit moeten zoeken.

waarom mag je niet meer gaan werken eigenlijk? hebben ze daar een goede reden voor?

UWV kun je wel gewoon gratis algemeen advies krijgen hoor (ik denk ook wat beter dan hier op gv), het wordt anders als je er mee naar de rechter/advocaat stapt. dat kost wel geld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik krijg nu 70%, dat is dus die 30%...
Maar nu werk ik inmiddels 50%..dus ben voor 50% gezond...daarover mag dan toch niet worden gekort???

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding