Wat is de reden dat sommige banken hun cliënten niet wijzen op de mogelijkheid van het opnemen van hun tegoed na de vrijval van de spaarloonregelin?

Op 15 september 2010 is het spaarloon over 2006 tot en met 2009 vrijgevallen. Er zijn banken die hun spaarders daar niet op attenderen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat de banken het geld hard nodig hebben.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als ik me niet vergis was het door de overheid geregeld dat het spaarloon opgenomen kan worden.
Dit zou de burger moeten stimuleren om dat spaargeld uit te geven zodat de economie weer extra gevoed wordt.
Dat er weer meer geld in omloop komt en niet alles vast blijft staan.

De banken zelf hebben in en na de crisis nog een harde klap te verwerken.
Nu is het spaargeld vrij en dat is ook wel een flink bedrag.
Als dat echt allemaal opgenomen zou worden dan zouden De banken weer een flinke geldsom moeten afschrijven.
Dit spaargeld van de burgers gebruiken ze denk ik liever voor investeringen dan dat ze het openzetten voor de spaarders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Banken proberen juist op alle mogelijke manieren om geld binnen te krijgen, wat ze vervolgens weer kunnen uitlenen tegen een hogere rente. Als iedereen een hoop geld gaat halen, is dat niet bevorderlijk voor de financiele positie van de bank.
Verder is het niet direct een taak van de banken om klanten te wijzen op beslissingen die door de overheid genomen zijn.
Dat moeten de mensen zelf in de gaten houden.