Grote bedrijven verlaten Arnhem, hoe komt dit en watvoor effect heeft dat?

Eerst Nuon daarna Akzo Nobel en nu Essent.

Hoe komt dit? Welke effect heeft dit op de stad en de omgeving?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Veel bedrijven grijpen de crisis aan om hun activiteiten te centraliseren of niet-winstgevende onderdelen stop te zetten, of dit nu terecht is of niet.

Voor de stad en de omgeving heeft dit tot gevolg dat b.v. de hotels, de andere horeca, de bakkers, de schoonmaakbedrijven en alle andere dienstverleners die door de grote bedrijven worden gebruikt, er last van hebben.

Verder zullen een aantal mensen gaan verhuizen omdat ze elders werk krijgen en komen er dus meer huizen te koop waardoor de huizenprijzen dalen. Kinderen gaan naar andere scholen. Sportclubs verliezen leden. Mensen verliezen hun baan en hebben minder geld te besteden.

Dit zie je in Oss ook met de voorgenomen bezuinigingen bij Organon: alle toeleveranciers en horecabedrijven hebben een poster voor het raam hangen: 'Het raakt ons ook'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Akzo is verhuist naar amsterdam dichter bij schiphol. Voor Arnhem betekent dit dat een bedrijf dat voor arnhem veel heeft betekend de stad verlaat en dat er minder nieuwe werkgelegenheid ontstaat. Maar ook het verlies van een belangrijk bedrijf dat veel heeft gedaan voor arnhem
ronron1212