Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

al 5 maanden werkzaam zonder contract

Ik ben inmiddels 5 maanden werkzaam voor een bedrijf, maar nog geen contract getekend. Ik vraag hier (wekelijks) na en deze wordt dan beantwoord met: Ik heb het zo druk gehad deze week met werken, zodra ik tijd heb maak ik het contact voor je. Wat moet ik nu doen (na 5 maanden wekelijks erom gevraagd te hebben???).

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

Ik zou er nogmaals achter vragen, en blijk dat ze geen gevolg geven aan uw vraag, zou ik gaan praten met uw vakbondsafgevaardigde.

Ofwel ben je - zonder dat je het weet - niet volledig aangegeven en werk je deels in het zwart. Anders zal er wel iets anders zijn, dat in het voordeel van uw baas speelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
volgens mij als je werkt zonder contract is het in het nadeel van de baas, ze hebben je toch aangenomen, dus is het voor onbepaalde tijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je werkgever is wettelijk verplicht je binnen een maand na aanvang van je dienstbetrekking schriftelijk de meest relevante informatie over de arbeidsovereenkomst te verstrekken.

Hij kan deze gegevens in een brief zetten die hijzelf ondertekent en vervolgens aan jou overhandigt, maar hij kan ook een arbeidscontract opstellen, dat je allebei ondertekent en waarvan je beide een exemplaar houdt. De volgende gegevens moet je werkgever voor je op papier zetten:

* De naam en woonplaats van de werkgever en werknemer.
* De plaats(en) waar de werkzaamheden worden verricht.
* De functie van de werknemer of de aard van de werkzaamheden.
* De datum waarop de werknemer in dienst treedt.
* Als de overeenkomst voor bepaalde tijd is gesloten, de duur van de overeenkomst.
* De arbeidsduur per dag of per week.
* Het loon en de termijn van uitbetaling.
* De hoogte van het vakantiegeld.
* Het aantal vakantiedagen of de wijze van berekening van de aanspraak op vakantiedagen.
* De duur van de opzegtermijn of de wijze van berekening van deze termijn.
* De duur van de eventuele proeftijd.
* De CAO, als die van toepassing is.
* De pensioenregeling, als die van toepassing is.

Voor verdere goede informatie , zie onderstaande link.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ook al heb je geen schriftelijk contract, en je krijgt gewoon wit je geld, dus als je belasting betaalt, IS er al sprake van een arbeidsovereenkomst!!

vraag dat eens na bij het UWV, je kunt daar altijd even binnenlopen, of het juridische loket.

ik zou het niet wekelijks, maar dagelijks vragen, tot ze gek van je worden en je het contract schriftelijk geven.
ze begrijpen best dat je je baan (en dus je rechten) schriftelijk vastgelegd wilt hebben.

niet vragen, maar eisen, je hebt er gewoon recht op!
het kost echt niet veel tijd hoor, een contract opstellen!! vaak hebben ze die standaard, en ze zijn zo van internet te plukken. dus het is een kwestie van een half uurtje of zo.

als je het contract hebt, goed doorlezen. maar goed, je werkt er al 5 maanden zeg je, dus je hebt al een overeenkomst. ik vraag me alleen af of je weet hoe lang de duur van het contract is??
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing