Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is een leuk beroep, waar geen 1 dag hetzelfde is? Wat lijkt jou een leuke baan

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (20)

Schipper op meren of de zee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ruimtevaarder :D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een eigen zaak beginnen in iets wat jij leuk vind.geen een dag t zelfde,iedere dag andere mensen en natuurlijk spannend
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ontwerper
kunstenaar

Dingen zelf kunnen maken en bedenken
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Is elke job niet elke dag iets anders? Het een is gewoon saaier dan het andere. Voor mij lijkt webdesigner, fotobewerker, fotograaf,... een leuke job maar dat hangt natuurlijk van je interesses af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dierenverzorger in de dierentuin
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle banen, waarbij je heel veel met mensen te maken hebt : iedere dag is dan per definitie anders, omdat de mensen altijd anders zijn, maar ook de omstandigheden zoals het weer, of het seizoen.
Bijv. bij toeristische attracties als de Efteling, Beekse Bergen, de Keukenhof, rondleidingen geven in musea of in grote steden, dierentuinen (waarbij natuurlijk de te verzorgen dieren óók nog eens elke dag anders zijn, dus dan heb je het dubbel-op...), grondsteward/ess op een luchthaven, of de afdeling Lost & Found, klantenservice-afdelingen in warenhuizen ed.

Je moet hierbij natuurlijk wel een beetje service-gericht zijn van huis uit, maar dat spreekt eigenlijk vanzelf...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, man! bij de marine! daar moet je zijn. Ze hebben er ook een liedje van gemaakt. 'Bij de marine, bij de marine, daar moet je zijn'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga maar lekker de politiek in ,heel veelzijdig en spannend
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reisjournalist
(de baan van Floortje Dessing)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ieder beroep wordt uiteindelijk een terugkerende herhaling van zaken die je al honderd keer hebt gedaan. Veertig jaar achter de toonbank, veertig jaar huishouden, veertig jaar bedenken wat je vanavond moet koken.

Het eerste jaar zijn er steeds nieuwe dingen, mensen, uitdagingen. Het tweede jaar gaat alles makkelijker, omdat er ervaring is. Het derde jaar: nou dat weet ik zo langzamerhand wel.....

Of je nou politieagent, webdesigner of ruimtevaarder bent, alles wordt een keer gewoonte en gewoonte kan voor sommige mensen ook leuk zijn, maar gewoonte is niet spannend.

Het zou leuker zijn als je iedere 10 jaar een totaal ander beroep mocht kiezen.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dat kan best hoor, elke tien jaar een ander beroep kiezen!
Ivana
13 jaar geleden
Ja, maar niet wanneer je voor dat beroep een specifieke opleiding nodig hebt, zoals chirurg, docent oude talen, architect.
Als je van het ene ongeschoolde beroep in het andere vervalt, is het niet echt een verandering.
Onderzoeksjournalistiek of oorlogsjournalistiek.
Lijkt me avontuurlijk en afwisselend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boswachter, bioloog, valkenier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maffiabaas zijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de spoedeisende hulp of ambulance medewerker. Politie, of brandweer. Beroepen waar je mensen moet helpen zijn nooit hetzelfde, omdat problemen altijd anders zijn.

Of zo iemand van de belastingsdienst die bedrijven bij langs moet gaan om te controleren of ze alles netjes volgens de regels doen. Je ontmoet veel verschillende mensen, en ze zijn harstikke aardig voor jou (ze willen immers niet dat jij ziet dat ze dingen niet goed doen, want dat zou ze geld kosten) en je kunt ook lekker veel rijden. Weet zo niet hoe dat heet maar mijn vader had het er ooit een keer over.

Toegevoegd na 38 seconden:
Journalist of misschien iets creatiefs kan ook uiteraard.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kom maar eens een jaartje mee varen , op de wilde vaart.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reisleider, reisleidster.
Heel afwisselend, zo'n groep mensen met ieders eigen wensen.

Militair.
Wel zorgen dat je uitgezonden wordt.
Iedere keer anders.

Bejaardenverzorging.
Verpleegkundige.
Leraar.

Dus, als je er tegen kunt:
een beroep waar je veel met mensen werkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn eigen beroep: verpleegkundige. Dat zegt eigenlijk nog niet zoveel maar ik heb aan die beroepskeuze wel een erg leuke baan te danken: praktijkverpleegkundige/POH in een asielzoekerscentrum.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
't Is maar net welke eisen je stelt.
Ik sprak een keer iemand die in een grote varkensslachterij al jaren de oren van varkens af stond te snijden.
Op mijn vraag of dat niet vreselijk saai was, antwoorde hij :"Nee hoor, elke 5 seconden een ander varken."
En dit is dus echt gebeurd !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stewardess, variatie in landen, collegas, passagiers, werktijden, bestemmingen..... en je komt iedere keer thuis met nieuwe verhalen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding