Ik ben binnenkort 30 jaar, en ontvang nog steeds studiefinanciering.. hoe nu verder.. want het stopt op 30 jaar.. ik heb het nodig..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Vraag advies bij je opleiding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ik zou zeggen, stop met studeren en ga op zoek naar een baan. De maatschappij heeft lang genoeg betaald voor je ontwikkeling. Een iets genuanceerder antwoord: zoek een bedrijf waar je aan het werk kan die je vervolgstudie betaald waar het bedrijf zelf ook beter van kan worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had het niet beter kunnen verwoorden! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar sluit ik me helemaal bij aan, Met dertig nog niet afgestudeerd, dan wordt het niks meer. Het is wel de bedoeling dat je voor je pensioen nog een paar jaartjes de kost gaat verdienen natuurlijk.
13 jaar geleden
Hoe nu verder is niet zo moeilijk :
Ga werken en als een razende je studieschuld aflossen en ga je in je vrije tijd schamen voor de hoeveelheid weggegooid geld en voor deze vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed hoor dat je het vraagt, het brengt veel onzekerheid met zich mee en je zal echt wel je redenen hebben dat je op je 30e stuffie ontvangt. Een decaan kan jou precies uitleggen wat jouw mogelijkheden zijn en wat je rechten en plichten zijn. Zorg ervoor dat je de antwoorden krijgt op je vragen, blijf er niet mee zitten, zo kun je voorbereid de toekomst in.
13 jaar geleden
(meer) werken,
lenen,
minder uitgeven,
inkomsten-uitgaven-overzicht maken

PS Je bent 30, hebt al een (flink?) aantal jaar gestudeerd en hier weet je zelf geen oplossing voor?

Dan ga je het nog heel zwaar krijgen in het bedrijfsleven en je eigen leven... Dit bedoel ik niet lullig, maar serieus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nodig je bent 30 ga werken en studeer als je dat nog steeds wil in je vrije tijd verder. Wie studeert er op zijn 30ste nog op kosten van een ander
ronron1212
13 jaar geleden
Voldoe je om andere redenen niet meer aan de voorwaarden? Want stufi stopt niet als je voor je 30ste bent begonnen met je studie.

zie onderstaande info van de IB-groep:

Aanvragen voor je 30ste
Je moet studiefinanciering voor je 30ste verjaardag aanvragen en er dan ook recht op hebben. Je studiefinanciering loopt na je 30ste gewoon door, als je aan alle voorwaarden blijft voldoen. Zet je je studiefinanciering stop na je 30ste? Dan kun je niet meer opnieuw aanvragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou maar werk gaan zoeken en in de avond uren gaan studeren als je dat nog nodig vind.straks ben je te oud en heb je al die jaren voorniks gestudeerd en kan je alsnog je handje ophouden.je zegt ik heb t nodig...waarvoor dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je het van de IB-groep krijgt, stopt het niet op 30. Krijg je het niet meer omdat je meer dan 10 jaar studeert? Als dat het geval is, en je hebt er een goede reden voor, dan kan je (soms) van de IB-groep nog uitstel krijgen, en dan krijg je dus nog stufi. Maar dan moet er een geestelijke/metale reden zijn, waarom je na 10 jaar nog steeds geen diploma hebt.

Toegevoegd na 13 seconden:
Ik bedoel mentaal/fysieke reden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als student ontvang je maandelijks studiefinanciering voor de studiekosten die je maakt. De studiefinanciering is beschikbaar voor iedereen die studeert aan het hoger onderwijs en in specifieke gevallen ook voor mensen die een MBO opleiding volgen. De studiefinanciering wordt door de Ib-Groep in eerste instantie als prestatiebeurs uitgekeerd, maar na het halen van de gewenste studieresultaten zal de lening worden omgezet in een gift.
Hoe sta jij er nu voor?
Zoek contact met studiefinanciering, dan weet je meteen hoe je ervoor staat.