je hebt zoveel schulden en er wordt door de hulpverlening gezegd laat je maar failliet verklaren!nu is mijn vraag wat gebeurt er met de huurwoning?

mag je dan in je huurwoning blijven zitten ,of wordt je dan op straat gezet zonder pardon

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

dat de schulden die je hebt gaan vervallen indien je failliet verklaard wordt, KLOPT NIET! Deze schulden blijven gewoon bestaan, zodra je faillissement is opgeheven zijn de schulden door de schuldeisers weer opeisbaar. Kom je in de WSNP terecht dan zul je 3 jaar lang een deel van je inkomen af moeten staan zodat na deze 3 jaar dit opgespaarde bedrag verdeeld wordt onder je schuldeisers. Ook is het mogelijk om tijdens je faillissement een crediteurenakkoord proberen te maken. Dan probeer je een aanzienlijk bedrag bij elkaar te krijgen wat je als aanbod kan doen aan je crediteuren, als het merendeel van de crediteuren dit aanbod accepteert, moet de rest van de schuldeisers hierin meegaan. Let wel: de belastingdienst heeft het eerste recht en krijgt altijd minimaal 20%, overige schuldeisers 10%. Faillissement heeft dus ook zeker invloed op je toekomstig inkomen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt uit je huis worden gezet. Maar waarom zegt schuldhulpverlening dat je je failliet moet laten verklaren. Ze horen je te helpen met het saneren van je schulden. Ben je wel bij een goed bureau terecht gekomen.
ronron1212
13 jaar geleden
je huurwoning blijft gewoon je huurwoning die is tochniet je eigendom je mag er gewoon in blijven wonen

Toegevoegd na 3 minuten:
het gaat om je schulden , ander verhaal word het als je ook huurschulden hebt dan kan je er wel worden uitgezet
mijn buren vroeger hadden ook veel schulden en hij is 2 keer failliet verklaard maar is nooit zijn woning uitgezet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Faillissement heeft tot gevolg dat de schulden die je hebt gaan vervallen. Heeft geen invloed op toekomstig inkomen.
Als je het dus op kunt brengen kan je gewoon in de huurwoning blijven. Maar dat geldt niet voor zaken die je eigendom zijn en je zal je in moeten spannen de schulden af te betalen.