volgnummer van overschrijvingskaart is niet volgorde, is dat een probleem?

Ik moet een overschrijvingskaart sturen, maar ik maakte een fout dus ik gooide de eerste weg.
toen even opnieuw eentje gemaakt.
Links onder op zo'n kaart staat per kaart het volgnummer. (050 , 051, 052 enz.) bijv.
stel ik heb 051 eruit gehaald en gewoon 052 verstuurd.
Vormt dat een probleem?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het is geen enkel probleem. Het op de kaart en het resterende strookje gedrukte volgnummer is alleen een ondersteuning voor je eigen administratie. Zo kun je altijd makkelijk zien of er kaarten ontbreken. In dit geval heb je zelf de vergissing gemaakt en weet je dus dat nr. 51 niet door een ander uit het boekje is gehaald, dus gewoon controle voor jezelf. De bank doet niets met dit nummer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, is geen enkel probleem; wordt niet op gelet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bovenstaand antwoord klopt. Daar wordt door de bank niet op gelet. Het kan ook zijn dat je per abuis een verkeerd rekeningnummer op een van die kaarten hebt ingevuld. Dan mag je hem zelfs niet opsturen als je dit op de kaart hebt verbeterd, omdat dit fraudegevoelig zou kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is op zich geen probleem, maar als de bank bijhoudt hoeveel overschrijvingen er gedaan zijn en dan automatisch nieuwe formulieren opstuurt, heb je als dit vaker gebeurt, minder formulieren dan de bank denkt, en krijg je die nieuwe formulieren niet, In dat geval kun je beter de kaart ongeldig maken en meesturen met de betalingsopdrachten
anneliez